تنسيق و تصميم وتنفيذ الحدائق وبيع الشتلات والمواد الزراعية .. البريمي - دوار السلام - ادارة : سالم بن حمد الغريبي 99704444 alwaha_alkhadhera@hotmail.com ==== alwaha_alkhadhera@yahoo.com

اسعدنا مروركم العطر . ونحيطكم علما بمقدرتكم على المشاركة في المنتدى بدون تسجيل في انشاء مواضيع ومساهمة بالرد . تمنياتي لكم بالسعاده والتوفيق . سالم الغريبي
  • إرسال موضوع جديد
  • إرسال مساهمة في موضوع

نكت مضحكة ( مـكتــــوبة )

شاطر

جريح الدهر
Admin
Admin

نكت مضحكة ( مـكتــــوبة )

مُساهمة من طرف جريح الدهر في الأربعاء 24 أغسطس - 20:37

واحد متفق ع مراته كل ما يحب يبوسها يقولها انا عايز اعمل مكالمه وفى يوم كانوا متخانقين مع بعض فقال لابنه روح قول لمامتك بابى عايز يعمل مكالمه قالتله قول لباباك التليفون بايظ قاله قول لمامتك بابى لو معملش مكالمه هيروح يتكلم من بره قالتله لو اتكلم من بره انا هقلب البيت سنترال
===================================
سئل احد المرشحين للرئاسة المصرية مرشح منافس له ما هي جنسية امك فرد علية قائلا وانت مال امك
====================================================
واحد بيسال صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قال تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش اقلها 25 سنة
===============================
صعيدى قاعد مع خطيبتة فى الكازينو اتقطع الكهرباء قالتلو يللى انتهز الفرصة قام هرب من غير ما يدفع الحساب
========================================
واحد قبل مايموت جمع ولاده التلاتة وحب يوصيهم يفضلوا ايد واحدة ،وأعطى لكبيرهم عود خشب كسره بسهوله أعطاه اتنين كسرهم بسهولة برضه أعطاه خمسين عود كسرهم بسهوله قال لهم طالما معاكم البغل ده مافيش خوف عليكم
==========================================
واحد بيسال الشيخ انا نسيت واكلت وانا صايم اكلت ربع فرخة ومحاشى وبيبسى ابقى كدة فطرت الشيخ اقالوا لاء تبقى اتغديت
==========================
مره اتنين كفار مشين جنب بعض فواحد منهم عطس فقال الحمد لله التاني قالوا ياغبي انت نسيت ان احني كفار قالوا اه صح استغفر الله العظيم
==============================
واحد رخم عزم صاحبه على العشاء
و حط طبقين طبق جبنه و طبق حلاوه
كل شويه يقوله تاكل جبنه ولا حلاوه يقوله حلاوه يقوم عامله سندوتش جبنه
تاكل جبنه ولا حلاوه يقوله حلاوه يقوم عامله سندوتش جبنه
.قاله انا شبعت خلاص
قام مسك فيه انه يبات معاه و نام الضيف على حرف السرير و صاحب البيت على الحرف التانى و مراته فى النص
كل شويه يسال مرات الراجل جوزك نام........ تقوله لسه
جوزك نام............... تقوله لسه
جوزك نام ............. قالتله اه
قالها قومى اعمليلى سندوتش حلاوه
===============================
ظابط شرطه خطيبته بتسأله بدلع : ايه الكلمه اللى اولها (ب) واخرها (ك)
بعد تفكير إبتسم كده ورد وقالها
"بطاقتك"
=================
مرة واحد رخم ضرسه كان بيوجعه... راح للدكتور وقاله اخلعلي كل ضروسي وسيبه لوحده زي الكلب
=========================
واحد صعيدى زكى اوى راح يصطاد نسى ياخد الطعم معاه فقعد يفكر يعمل ايه يعمل ايه ؟ وفى الاخر جاب ورقة وكتب عليها طعم ورماها فى المية تصوروا حصل ايه ؟ بعد ربع ساعة طلعتلوا ورقة مكتوب عليها سمكة
================================
حوطي اول مره يحشش قاعد مع زوجته.
قالت له: بوسني
قال: لا حوطي
==================================
اثنين كل واحد عنده هندي شغال معاه
الأول قال: أنا عندي أغبي هندي في العالم وما يفهم أي شي
الثاني قال : أنا متأكد الهندي اللي عندي أغبي من الهندي اللي عندك
قال الأول : لا يابوي . الهندي الي عندي أغبى من هنديك..
قال الثاني : أتحداك أن الي عندي أغبى
قال الأول: خلاص، نجيبهم ونشوف منو فيهم الأغبى ...
الأول جاب الهندي ماله، وأعطاه خمس دراهم، وقاله: روح الوكالة اشتري لي سيارة (مرسيدس بينز)
الهندي قال: حاضر بابا، وراح ..
الثاني قال للهندي ماله: روح البيت شوف أنا هناك ولا لا..
الهندي قال: اوكي وسار ..
إتقابلوا في الطريق!
قال الأول: هذا كفيل مال أنا واجد مجنون
قال الثاني: ليش ؟
قال: هذا يعطي أنا خمسه درهم قول روح وكاله اشتري مرسيدس، هذا مجنون، ما معلوم اليوم جمعه وكاله سكر !
قال الثاني : وأنا بعد كفيل مال أنا واجد مجنون ..
قال الأول : ليش؟
قال : هذا يقول أنا يروح بيت شوف انا هناك ولا لا ؟
ليش، هو ما في تلفون يتصل يشوف ؟؟؟
===================================
فيه بدوي عزموه على سمك .
قالوا له انتبه ترى بوه شوك .
قال :
لا لا ماعليكم لابس حذياني ...!
===================================
وطي إشترى تكسي
صاروا الناس يأشرون له ويقولون له تكسي تكسي
وهو يضحك ويقول أدري أدري!!!!
ههـــــــــــأإأإأإااي ..
===================================
هندي أسلم ... قالوا له
لازم تسمي قبل الاكل والا الشيطان بياكل معاك
مرعليه يومين وهو ياكل وناسي يسمي
في اليوم الثالث .... طلع له الشيطان وقال له
رفيق يرحم أمك سمي ... جاتني البواسير من الفلفل
=============================================
في واحد كريم كتيييييييير عنده قصر، مسكين شعلت فيه حريقة، أجو الإطفائية قام قللهم: يمين عظيم ما حدا بيطففي لتتغدوا ...
==============================
بدوي قال لمرتو: عندنا سمن، عندنا تمر، عندنا لبن.... عليش ما تساوين بيتزا
===============================
واحد ربح جوال حكتلو حبيبتو انطيني اياه كلها هاتي بوسي وخدي انططتو بوسي انطاها الرقم
=============================
واحد سأل زميله : وين تشتغل ،قاله :انا عاطل ،قال الاول : ايه ...احسن من الجلسة بلا شغل !!
==================
فيه مطران يتحدون مين انذل واحد الاول شاف عجوزطقها لين ماتت قال الاول انا انذل منك قال الثاني لا انا انذل منك قال ليش قال لن الي طقيتها
امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي
============================
الصبية اللبنانية
صاحبتي سوزي
حبيبي طوني
صاحب حبيبي طوني
رفيقي ميشيل
The best friend nezar
حبيبي القديم رضا
عمو الشوفير
الكوافير سيمون
الماكيير ايلي
مدرب الرقص روجيه
مدرب الbasketball اندريه

قائمة الاسماء بموبايل الشب اللبناني
طانط مها
حبيبتي ريما
عماد صديق حبيبتي
صديقتي ريتا
الحلاق جو
عمو فريد صاحب ماما
حبيب اختي مايا
معلمة البيانو ماري

قائمة الاسماء بمحمول البنت المصرية
المكوجي حسنين
صديقة عمري نيللي
شهيرة أبلتي بمعهد الخياطة
الجزار عزت
صاحبي الكويتيعلشان يعبيلها رصيد
حبيبي مدحت
حبيبي التاني عادل
حبيبي التالت مرسي
حبيبي الرابع اسماعيل

قائمة الاسماء بمحمول الشاب المصري
الفوال حنفي
المعلم الكبير ابو شنب
استازي بالمعهد عبد الفتاح لاحظوا حرف ز
مصطفى زميلي ايام الدارسة
البلطجي هيما
المحمصة بتاع الفزدقالفستق
المزة شيرين
حبيبتي مروة

قائمة الاسماء بجوال البنت السعودية
الخياطة ام تركي
كارمن عالمة الفلك
الشيخ سعود مفسر الاحلام
كومار السايق
الطقاقة مرام
رفيجتي موزة
بعد جبدي هزاع
أخوي الله ياخذه

قائمة الاسماء بجوال الشاب السعودي
راعي الغنم بو صقر
الوالدة الله يرحمها
زوجة ابوي الثانية
زوجة ابوي الثالثة
زوجة ابوي الجديدة
راعي الوانيت بو طلال
المحشش بو فهد
المبرقعة
صديقتي الروسية تعرف عليها عالنت
حبيبتي حصة
برنامج شبيك لبيك علشان يكلم نانسي ونادين اغناطيوس
=======================================
بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:
عصفور باليد ولا عشرة على..........
أ) الشجرة ب) البقرة
ج) الصفراء د) الحمراء
فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،
فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،
فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
والجواب الثاني البقرة.
فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .
طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)
راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.
فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي
فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:
عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة
==============================
واحد صعيدى قابل واحدة اجنبية سألها:
انت منين؟
جاوبته::وااات What?
انبخع ورد عليها أجدع ناس الوتاوتة دول!
======================
* ليه فترة الراحة في الشغل للصعايده عشر دقايق بس ؟
عشان لو اكتر من كده هنضطر نرجع نعلمهم الشغل من أول وجديد
===================================
اتنين مساطيل ركبوا اتوبيس بدورين اللي فوق سأل اللي تحت انتوا ماشيين بسرعة كام؟ قاله 80 و انتوا؟ قاله لا إحنا السواق لسة ماجاش.
===============================================
مرة واحد صعيدى وواحد بورسعيدى وواحد دمياطى
بيشربوا عصير قصب البورسعيدى الدبانة شربة من الكوب بتاعة شوية راح طلب واحدة غيرها
الدمياااطى راح رامى شوية عصير من الكوب وشرب الباقى
الصعيدى مسك الدبانة وقالها رجعى الى شربتيه رجعى الى شربتية...
=====================================
واحد صعيدي راح حديقة الحيوان دخل دماغة في قفص الاسد .. فالحارس بيقوله انت بتعمل ايه يا مجنون .. رد الصعيدي :: ايه يا عم هو انا هاكلهه
========================
واحد مسطول بيسأل مراته هو لما بنفتح باب الحمام النور بينور قالت له لا قالها يبقى أناعملتها فى الثلاجة
===================
مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين بليل فاخته فتحت لهالباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ وقالها كنتى فين لحد دلوقتى.
===============
سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيهايضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه
==============
محشش سأل واحدة اسمك ايه؟ اجابت : أسماء. فقال: يعني ما فيش اسم محدد
==============
وحدة تقول لحبيبها أهلى مسافرين والبيت فاضى قالها أقرئى قرأن ومتخافيش
===========
مرة اثنين بلدياتنا في الجيش فالصول بيسال الاول ايه ده قله البندجيه يافندم قله بندجية ايه ياهريدي دي وطنك دي امك فراح للعسكري التاني قاله ايه دي قاله دي ام هريدي يا فندم
============
واحد بيقول لخطيبته انا مش غني ولا عندي مرسيدس ويخت زى محمود بس انا بحبك
خطيبته : وانا كمان بحبك لكن احكي لي اكتر عن محمود
=============
واحد قال لأبنه نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل رد الواد على والده نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور
================
واحد و هوا بيموت بص لمراتة بصه رومانسيه و قالها لما اترفدت كونتي معايا و لما عييت وقفتي جنبي
ولما فلست برضوا كونتي معايا و دلوقتى لسا جنبي مسك ايدها بحنيه و قالها مش عارف ليه حاسس انك نحس
===================
واحد مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يأ أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه
لسه مولع من شوية
===================
صعيدي وساكن في الدور الخامس وبعد ما نزل الصبح افتكر انه نسى
نظارة الشمس والمنديل فنادى علي زوجته وقالها ارمي النظارة والمنديل فرمت
زوجته النظارة فانكسرت فقال لها خلي المنديل انا طالع اخذه
==============
واحد اتجوز واحدة وبعد اربع شهور ونص مراته خلفت ولد
فسالها الواد دة جه ازاى واحنا متجوزين من اربع شهور ونص؟؟؟؟!!
قالت له انت متجوزنى من امتى؟؟؟
قاللها من اربع شهور ونص
قالت له انا متجوزاك من امتى
قال لها من 4 شهور ونص
قالته له كدة يبقوا تسعة .
فرد عليها ايوة كدة كنتى هتخلينى اشك فيكى
======================
الابن: بتعمل اية يابا؟؟
الاب: بكتب جواب لعمك
الابن: هو انت بتعرف تكتب؟؟
الاب: يعني هو عمك اللي بيعرف يقرا يا فالح
====================
• ايه الفرق بين الاسبوع وموس الحلاقة والصحراء ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الاسبوع فيه حد ، والموس فيه حدين ،والصحراء ما فيهاش حد
============
• تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع
• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك
=====================
اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوايزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى
===============
• بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها
=============
• بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا !!
===================
• واحدومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ،وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلاإصحى
===============
حسني مبارك لرئيس وزرائة إخبرنى بصراحة يا عاطف ولا داعى للمجاملة أو النفاق
أمرك يا ريس
عاطف : أنا الأفضل ولا عبدالناصر ؟
عاطف : انت طبعا يا ريس .. جمال مين اللى كان بيخاف من الروس !!
طيب أنا الأفضل ولا السادات ؟
عاطف : سادات مين ياريس اللى كان بيخاف من الأمريكان !!
طيب أنا الأفضل ولا عمربن الخطاب ؟
عاطف : انت طبعا يا ريس .. عمر بن الخطاب كان بيخاف من ربنا .. انت لأ
======================
كان فى سرير المرض حينما أخذ يلقى بوصاياه الأخيرة لوزيره عاطف :
وصيتك الحكم من بعدى يا عاطف ..
فى رقبتى يا ريس .. كله تمام والسلطة هياخدها جمال ..
ثم راح فى غيبوبة .. أفاق منها بعد قليل
وصيتك الشعب من بعدى يا عاطف .
ما تخافش يا ريس .. الشعب ياكل الزلط ...
ثم راح فى غيبوبة .. أفاق منها بعد قليل
عاطف :نعم ياريس
ماتنساش.. توكيل الزلط لعلاء
=====================
مرة سيادة الريس حسني مبارك مد إيده في جيبه لقي 5 مليون جنيه!! فزعل قوي
وخاف
وقال إيه الفلوس دي؟ دي الفلوس دي حرام؟
فسأل أحد مساعديه فدله على طريق الشيخ طنطاوي رئيس الأزهر وقال له: اسأل
الشيخ
,هو يقول لك الحل.
ما كدبش خبر وجري على طنطاوي وحكا له القصة فرد: 5 مليون بس إيه النزاهة
دي؟
بسيطة خالص يا ريس ما تزعلش نفسك؟ كل اللي هتعمله هتروح وتطوف حول الكعبة
10
مرات.
الريس راح لقي عمنا عاطف عبيد فقال له: أنت بتعمل إيه هنا؟ أنت هتلف كام
لفة؟
عمنا عاطف:78 لفة.
الريس: يخرب بيتك أنت؟ ده أنت خربت البلد!!
عمنا عاطف: أنت جاي عليا انا؟ روح شوف علاء ابنك جايب موتوسيكل وبقاله 3
أيام
بيلف
=======================
س1:ماهو وجة الشبة بين الكمبيوتر والتاكسي والحفرة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الكمبيوتر.............حاس ب الــي
التاكسي.............حاسب يا اسطى
الحفرة.............حاسب لا تقع
================
رجل نساى اوى ذهب للحج وعند رمى الجمارات سال نفسه انا رميت اتنين ولا تلاته فعاد رميهم مره اخرى
ثم ذهب للطواف فسال نفسه مره اخرى لفيت سته وله سبعه فعاد الطواف
وعند نزوله من الطائره سال نفسه نسيت ايه يا جورج.
==================
في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من
البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف
التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ
الاستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه
التلميذ : مش هيرجع حاجه يااستاذ
الاستاذ: اعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب
التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا
=====================
واحد بلدياتنا دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر عدى عليه الشاويش
وقاله:اللواء "فريد" جه؟
قاله : ماجاش يا شاويش "محمد" وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله اللواء "فريد" جه؟
قاله لسه ما جاش. وبعد ساعة أخرى رجع له تانى وسأله اللواء "فريد" جه؟
قال له لسه ما جاش. وبعد ساعة جه اللواء "فريد"
قاله العسكرى : أنت فين الشاويش "محمد" حيخرب بيتك.
====================
واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على أخر حرف فيها
نقطة تصير اسم عالم ذرة
أم التاني قله أنا غلب حماري
آم الأول قله: الدولة هي قطر ولما تحط نقطة حتصير قطز
أم التاني قاله هو قطز عالم ذرة؟؟؟؟؟
فرد عليه الأول يعني هي قطر دولة أوروبية؟؟؟؟
===============
مرة ولد صغير يروح كل للبقال يقوله "يا عمو يا عمو عندك جبنه بيضه" الراجل
يقوله "ايوة يا ابنى عندى" يقوله "طيب ادينى جبنه رومى" تانى يوم "يا عمو يا
عمو عندك قلم رصاص يقوله ايوة يقوله طيب ادينى قلم جاف. لما الراجل زهق يا عينى
و طلعت عينه فقرر يشتكى لابو الولد. لما ابو الولد جه حكى له الحكايه قام قال
للبقال "لا لا ميصحش الكلام دة ابدا اسمع انت معاك عصايه البقال قاله ايوة قاله
"خلاص اضربه قلمين
==================
قابلت مذيعة اثنان مساطيل
سالت الاول : مصر بالنسبالك ايه ؟
فقال: مصر دى امى.
ثم سالت الثانى :وانت مصر بالنسبالك ايه؟
قال:مأدرش اتكلم عن أم واحد صحبى
واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية
ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا قابلت
نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت
==============
مرة واحد متجوز عنده دولاب قافلة 20 سنة والمفتاح معاه هوه بس, مراته هتجنن
وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح.
مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه وبيضتين.
لما رجع سالته ايه حكاية البيضتين قالها بصراحه كنت كل ماخونك أحط بيض في الدولاب
الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس مش مهم وسالته طب والعشرين الف جنيه
قالها كنت كل ماجمع كرتونه ابيعها
===============
واحد ضابط مظلات امه حلمها ما بيخيبش. كان عنده عرض أمام الوزير ...قالتله بلاش
تنط عشان أنا حلمت ان البراشوت مش هيفتح. المهم جه ينط ... خاف وافتكر فزميله
سأله أيه الحكاية؟؟ فلما قاله رد عليه زميله ...ولا يهمك خذ البراشوت بتاعي
وهات البراشوت بتاعك. نط صاحبنا وفتح البراشوات .أتفتح معاه شوية ولقى زميله
نازل بسرعة وبيصرخ .
الله يخرب بيت أمـــــــــــــــك
======================
قرية اهلها اشتكوا ان الامام يلقي خطب طويلة جدا جدا في الصلاة فاشتكوا الي
الاوقاف التي ارسلت لهم اماما جديدا ولكنه كرر نفس المشكلة فاعادوا الشكوى
فارسلت لهم الاوقاف شيخا آخر وحذرته من الاطالة.
وصل الامام الجديد فدخل المسجد وصعد المنبر وحيّا المصلين وسأل:
اتعرفون قصة سيدنا يوسف عليه السلام؟
فرد المصلون كلهم: نعم .
فنظر الامام الى المؤذن وقال: اقم الصلاة.
ولما فرغ من صلاته استوقف الناس وسألهم: اتعرفون قصة سيدنا موسى عليه السلام؟
فرد المصلون : نعم.
فقال لهم : ماتجوش الجمعة الجايـــة
==============
صعيدي ماسك ثلجة..وقال :بس أموت واعرف بتنقط من ويين؟؟!!
صعيدي سافر امريكا شرب من حنفية اوتوماتيك ما عرف يقفلا قام رجع باول
طيارةلمصر..قام سالوا صاحبو :كيف امريكا؟
قام قال :اسكت زمانها غرقت يا بوووي..
صعيدي دخل الجيش..صنفوه ضمن كتيبة القصف العشوائي..!!!
=============
-واحد منهم راح يكشف عند دكتور ..الدكتور قاله انزل اعمل (اشاعة)
نزل الشارع وفضل بعلو صوته (الهرم وقع ) (الهرم وقع).
مقاول احضر مجموعة من الصعايدة لبناء كنيسة وطبعاً عارفين الصعايدة بيحبوا
الغناء اثناء العمل قعدوا يغنوا " هيلا هيلا صلوا عا النبي " المقاول سمعهم
قالهم هاتخربوا بيتي مش معقول تبنوا كنيسة وتغنوا " صلوا عا النبي " غنوا
اي حاجة تانية ، في اليوم التالي سمعهم بيغنوا " هيلا هيلا بص عا الحيطة "انظر
للحائط وجد مكتوبا عليه " صلوا عا النبي "
============
واحد صعيدي شغال في السعودية بعت لى أمه كيلو شيكولاته فاتصلت عليه وقالتله
الصابون اللي بعته بيوسخ الهدوم
صعيدي بيشتغل راعي غنم في السعودية، سألوه أهله: بتشتغل إيه ؟ قال : بفسح المعيز
اتنين صعايدةعاوزين يشربو سجاير ومش معاهم قالو ندخل ميتم بيوزعو سجاير هناك ،
دخلو قعدو جمب واحد فى الصيوان بيدخن
قال الاول : انفاس معدودة
وقال التانى : كلنا لها
رد الراجل : محدش واخد منها حاجة
================
يدى و أخدوه تل أبيبو قعدوا يدربوه 6 شهور و بعدها قالو ليه أنه
كدة جاهز للمهمة بتاعته
هريدى : يعنى حارجع مصر
مدرب الموساد : أيوة .. تروح و تنفذ كل التعليمات اللى قلنالك عليها
هريدى : طب ازاى حاتصل بيكم
مدرب الموساد : لا لا .. انت ماتتصلش .. احنا لما نحب نتصل بيك حانبعتلك مندوب
يقوللك ازايك و ازاى امك .. تعرف أنه تبعنا .. ماشى يا هريدى
هريدى : تحت أمرك يا فندم
و بالفعل رجع هريدى مصر .. و بعد شهرين أحس الموساد انه لازم يتصل بهريدى ..
فراحوا باعتينله مندوب
المندوب لبواب العمارة بتاعت هريدى : هو هريدى ساكن فى أنهى شقة
البواب : أنهى هريدى يا بيه .. العمارة فيها 4 هريدى
المندوب خاف لحسن العملية تنكشف : قولى شقة أى واحد فيهم
البواب : عندك واحد ساكن فى الدور الأول
طلع المندوبو خبط على الشقة اللى فى الدور الأول
المندوب : أنت هريدى .. ازايك و ازاى أمك
هريدى : أنت عايز هريدى الداسوس .. هو ساكن فى الدور الرابع
=============
صعيدى فى طيارة
المضيفة سالت اللى جنبو
تشرب ايه يا بيه؟
ردالراكب : اشرب عصير برتقال يا برتقالة انتى
ثم سالت الصعيدى : وانت ... تشربايه يا اخويا
رد الصعيدى : لبن يا جاموسى انتي
سئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك
الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه قتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة
============
مرة اتنين صعايدة ماشيين فالصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انااللي ضربته؟؟؟؟؟
واحد بلدياتناخلصت مدة رخصة عربيته قال لأبوه : رخصتى خلصت... قاله: من كتر لفك فى الشوارع
==================
ابو العربى قابل مذيعة قالت له انا سمعت كتير عن بطولاتك فى الحرب...
قالها طبعا ابو العربى يسد فى كل مكان فى 48 واليمن و56 و67 و73 والعراق... قالت المذيعه طب هأسألك كام سؤال...
- لوانت فى الحرب وطلع عليك دبابتين ومعاك قنبلتين هتعمل ايه؟
-قالها: هادخل عليهم وأفجرهم
-طيب لو خمسه؟؟؟؟؟؟
قالها: هادخل عليهم بالسلاح الأبيض
-طيب لو اربع دبابات... و عشر عساكر... وطيارتين؟
قالها جرى ايه يا وليه هو مفيش حد بيحارب غيرى وللا إيه؟؟؟
واحدة كل يوم تصحي من النوم تلاقي هدومها كلها ميه... خدت راي جارتها... قالتلها اعملي نفسك نايمة وشوفي الميه بتيجي منين... وهي نايمة لقت جوزها قاعد يتفرج علي قناة لبنان... وكل ما يشوف واحدةحلوة... يقول دي حلوة... ودي... اتفوووووو
صعيدي وقفت علي وشه دبانة... بيهشها... قالت له حتي انت يا معفن!!!!!
واحد صعيدي نزل يتمشي.. جابوه من ع الحدود
واحد اسود اتجوز واحدة سودة زيه.. جابوا ولد ابيض.. سموه مش ممكن


عدل سابقا من قبل جريح الدهر في السبت 7 أبريل - 4:41 عدل 2 مرات


_________________


بياض الغيم

رد: نكت مضحكة ( مـكتــــوبة )

مُساهمة من طرف بياض الغيم في الثلاثاء 13 سبتمبر - 7:50


وليد مقداد

رد: نكت مضحكة ( مـكتــــوبة )

مُساهمة من طرف وليد مقداد في الجمعة 23 سبتمبر - 16:22

هههه ههههه هههه هههه

حلووووووووووووه بارك الله فيك

بنت البريمي

رد: نكت مضحكة ( مـكتــــوبة )

مُساهمة من طرف بنت البريمي في الخميس 6 أكتوبر - 19:43

هههههههههه ثانكس والله يسلموا

جريح الدهر
Admin
Admin

رد: نكت مضحكة ( مـكتــــوبة )

مُساهمة من طرف جريح الدهر في الخميس 6 أكتوبر - 19:55

  • إرسال موضوع جديد
  • إرسال مساهمة في موضوع

الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء 23 سبتمبر - 0:14